BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 8 November 2010

..... DEMAM tak sembuh lagi ......

macammana ni?? siksanya diri...bila la aku nak sihat ni..dah nak masuk 3 minggu dah ni...
batuk, selsema, demam je dah kebah.. nasib baik my daughter dah sihat walafiat..senang sikit hati. lau tak..merengek je...manja dia lebih-lebih plak..nak dengan ibu je 24hours.. nak kemana pun susah. pe2 pun alhamdulillah, my daughter dh sihat. cuma selsema ckit lagi tak hilang.. tapi yang sakitnyer..ibu dia plak yang kena...

Nak dijadikan cerita, last week cuti 1 minggu..tak masuk opis langsung..Lau masuk pun half day je ri Isnin lepas. Cuti bukan sesaje..tapi ada benda tak boleh nak elakkan.. separuh mik cuti ihsan (atuk meninggal) separuh lagi mc 3 days...

mmmm, camne dapat mc 3 hari? gini, mula-mula tu nisa demam, pastu berjangkit plak kat ibu dia..ingatkan demam biasa...biasa la badan penat kot...pe tak nyer, berkejar sana..berkejar sini..anak plak demam gak time tu...time tu de kat kg...dari hari sabtu sampai selasa, batuk tak mahu hilang...ma plak risau..biasala ma...memang risau giless ar lau anak dia sakit walaupun sikit jer...so, rabu tu pagi2 lagi ma dah ajak gi spital....hahhhhhhh...spital..nape tak g klinik jer...

pastu lam kul 9 sampai la kat spital Besut tu...siyess tak nk pegi lagi spital tu...tahu kenapa?? berjam-jam tunggu...wasting time...dont like....tak suker........................ dah sampai nombor aku,  masuk bilik tuk ambik darah. problem plak...yang mik darah aku tu, nurse pelatih. korang tahu apa dia buat..dia cucuk lengan aku, nak amik darah, skali dia stop, bila nak tarik balik, darah tak kuar..pastu dia masuk tolak masuk...dia ingat aku ni eksperimen dia? sakit tau...sib baik aku leh sabar..sabar..sabar..pastu dia panggil puan dia. dia cakap darah dah beku dah tersumbat itu yang tak mahu keluar. pastu dia mik jarum lain dia cucuk kat lengan aku lagi satu..so dua-dua lengan aku kena cucuk...

pastu, dh ler menunggu lama, satu-satu dia nyer prosedur...doktor lambat plak tu...bila dah lambat, walaupun lmbat sikit, memang ramai la orang duk menunggu giliran.. tengah hari break plak tu. so kitaorng pun pegi la makan dulu.. masuk kul 2. dah kul 2, nombor tak gerak2. tension nyer...aku geram je nak blah..pastu ma cakap, sabar la..jap je lagi tu... dah sampai nombor aku, masuk bilik jumpa doktor. doktor tanya." bape hari dah demam" aku cakap dah dekat seminggu..dia chek, tak de pe, tapi demam naik la. so dia suh masuk ward...apa plak kena masuk ward kan..aku tolak, pastu doktor bagi aku MC 3 days  start wed...itulah dia penangan 3hari dapat mc.

habis rawatan, amik ubat ..banyak giless doktor suh makan, lam kul 4 lebih baru setle...seharian duk spital...serik nak pegi lagi..tak nak pegi lagi pas ni...........

ubat yang doktor bagi suruh makan..tapi tak makan pun..tak suka makan ubat..tapi hari ni bawak ubat ke opis coz mmg tak sembuh2 lagi ni...so korang semua, KENA MAKAN UBAT.....baru boleh sihat...InsyaAllah...

 lau makan ubat ni, mengantuk giler..memang mata nak pejam je.




2 comments:

Corat Coret Ain said...

get well soon...(^_~)

rozita said...

thanks Ain..alhamdulillah..dah chat dah..