BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 30 November 2010

NOVEL - DIA DIHATIKU

Cinta itu pernah hilang dari hidupnya. Pernah
terlepas daripada dakapan kasihnya. namun tidak dari
hati dan perasaannya. Kembali ke pangkuan kekasih
hati, dia leka mengulit bahagia. Dia terlena dalam
pelukan asmara hingga melupakan kasih sayang insan
kedua. Dan membiarkan permata hatinya tertanya-
tanya......menimbulkan riak-riak curiga antara mereka....



Bermula cerita dengan sebuah kisah luka di Ujong Padang, cerita lara seorang isteri ditinggal suami dengan empat anak, sedangkan pengajian kedoktoran  masih belum selesai.  Teah atau Fatihah Serigar meninggalkan anak-anak yang baru seminggu dilahirkan di bawah jagaan ayah dan ibunya, membawa hati yang luka juga tuntutan sebagai pelajar ke kota London.

Fitria Sharmaine, kelahiran yang membawa kembali sinar yang pudar dalam keluarga Dato Sham-Datin Hariah.  Manja dan menjadi kesayangan semua keluarga.  Bijak dan cantik jadi rebutan kawan sekolah. 

Firzee dan Firza, kembar kesayangan Fatihah, kerana mereka dia sanggup menjadi isteri rahsia.  Menyulam kasih dengan satu-satunya lelaki yang bertakhta dihatinya, meski telah dua kali dikecewakan.

Nahida Azwa, anak angkat Datin Hariah, menjalin cinta dengan abang angkatnya.  Bagaimanakah mereka dapat merealisasikan cita-cita hidup bersama, sedangkan Datin Hariah sudah ada rancangan untuk keduanya

actually, aku cuba untuk mendalami cerita dalam novel ni..tapi tidak tahu dimana penghujungnya.
yang mana satu hero/heroin..tengok macam Dato' Sham tetapi cerita banyak mengolahkan tentang karenah Fitria.
pe2 pun ok la...dapat jugak menghabiskan novel tebal ni yang sebanyak 758 mukasurat. Cuba korang plak yang baca. best..not bad la..
selamat membaca semua...

0 comments: